The bruises of love..

Kärlek, svårt att leva utan men ännu svårare att förstå sig på. Jag ska berätta en historia för er. En sann historia om en flicka så var väldigt förälskad. Så förälskad att hon inte brydde sig så mycket om att bli sårad, hon kämpade för kärleken, hon höll tron om kärleken vid liv och i slutändan halkade hon ner för den brantaste backen som finns och slog sig hårt. Hjärtat blödde och hon klarade inte av något. Denna flicka är jag. Jag som i flera år kämpade för en kärlek som var omöjlig, en kärlek som bara jag kände och en kärlek som än idag lämnar djupa sår i mitt hjärta. Jag försökte vara den ultimata flickvännen, en flickvän som han skulle vara stolt över och det blev aldrig så. Men nu ska jag inte sitta och berätta om den fula historien. Denna historia om flickan som ramlade och vars hjärta blödde, har fört med sig en läxa. En läxa som gör det svårt att öppna sitt hjärta fullt ut igen och som gör det svårt att lita på någon.
Jag har en pojkvän, en fantastisk pojkvän. Dock har jag svårt att lita på honom, inte så att jag inte vill lita på honom för det vill jag mer än något annat. Det handlar mer om att jag är rädd, rädd för att denna gång ramla och för att hjärtat denna gång inte kommer kunna repareras som den sist gjorde. I don´t know if anything of this makes sense. Jag vet att många har blivit sårade såhär, och det jag vill säga till er därute är att; fastän han/hon lämnat er ska ni fortsätta vidare, hur svårt det än är för ni kommer hitta den rätta människan som ni kommer älska och som kommer älska er tillbaka oavsett hur ni ser ut, vad ni gör, hur ni skrattar, hur ni pratar eller hur ni klär er. Förlora aldrig hoppet om kärlek. Det hoppet får aldrig släckas för fastän ett förhållande går dåligt måste man kräla sig ur detta och fortsätta vidare, sätta nya mål och hoppas på nya saker.

Kom ihåg, vi människor måste ha hopp för att kunna leva. Vi måste vara starka, för när vi är starka kan ingen knäcka oss. Håll ut och kämpa dig vidare. Det är ditt liv och ingen ska förstöra det för dig.

Ingen sa att kärleken inte gör ont. Man måste bara veta hur man ska handskas med den.

/you´rs sincerly M.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0