Kvinnor

Vi är värda en stor applåd, vi är värda nobelpriset för styrka, mod och kärlek, vi är värda alla pengar i världen, vi är värda all kärlek i världen. Vi är värda att få leva fria efter egen vilja.

Tittade på en film nyss, en serbisk. Handlar om kvinnor som ska göra abort, alla har sina historier men alla bestämmer sig i sista sekund för att inte genomför det. En hemsk film, en gripande film och en film som får varje människa att släppa tårar.

En kvinna fångade mitt intresse oerhört mycket i filmen. Vacker, nedstämd, smal och offer för misshandel och våldtäkt utav hennes egna man. Efter flera år utav misshandel och våldtäkt på grund av hennes alkoholiserade man ger hon upp. Hon dödar honom. Hon klarar inte av det mer. Jag förstår henne, fastän man inte har rätten att ta någon annans liv, men om jag hade levt som hon gjorde under de åren hade jag likaså dödat honom. Hade nog inte tvekat en enda sekund. En sådan kvinna som tillslut tar hennes mans liv, orkar inte mer, hon klarar inte av det mer.
Han är inte en frisk man om man ska säga så. Våldtar sin egna kvinna? Sådana män är enligt mig riktigt svin. Misshandlar henne över det som han anser vara en dålig middag? Ett riktigt äckel till man. Så säg mig, är det värt att låta honom leva? Nej!

Så jag ger alla dessa utsatta kvinnor en stor applåd, jag ger dem nobelpriset för deras mod, deras styrka, deras ork men även deras starka personlighet att klara av sådant. Till er kvinnor som finns där ute som är med om en sådan här sak, säg ifrån och sök hjälp av någon. För i slutändan måste vi kvinnor hjälpa varandra och finns där för varandra, utan varandra skulle vi inte klara oss ifrån dessa svin.

Applåd för alla kvinnor, utsatt som inte utsatt. Ni är alla underbara!

M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0