Motivation till träningen

Jag har gymmat ett bra tag nu sen jag slutade på fotbollen..
Men motivationen har inte varit den bästa...
Så när jag tränat med Marija 2 dagar i rad nu har det äntligen gett mig kraft till att träna hårt igen!

Tips för att få motivation till träning;

- Skaffa en gym-kompis! Mycket roligare när man kan stötta och puscha varandra.
- Köp träningskläder! Man ska känna sig snygg när man tränar, då tar man i mer.
- Sätt upp ett mål, är målet att gå ner i vikt? mät midjan osv, och få resultat på det.
- Lägg upp en kost som passar dig, ät både före och efter träningen.

Före träningen; en grov macka med hummus på (alternativ keso), avocado och rödlök.
Efter träningen: Smoothie bestående av vaniljyoughurt, frusna jordgubbar och banan.

Det som är viktigt är att få i sig mat, så man inte springer på rullbandet och blir alldeles yr!
Man kan faktiskt äta nyttigt  ;)

/S


Kommentarer
Postat av: Nicole

Ett annat sätt för att inte tappa motiovationen lika fort - sätt inte för höga mål ;-) Det felet gör ganska många och så blir man snabbt besviken och tappar motivationen direkt.

2009-03-25 @ 12:48:03
URL: http://nicnors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0